Monday, March 18, 2013

Dia dan dia...

Nama dia sama... tapi... terlalu sangat kami ini berbeza...aku malu...

Aku rasa aku pun tak pernah mengenali dia... tapi ada suatu perasaan yang mengatakan aku pernah berjumpa dengan dia... aku tak tahu...

Dia sangat hebat... Pemergian dia di tangisi ribuan sahabat dan teman. Kisah-kisah hidup dia menjadi tatapan dan pedoman... Dia disayangi kerana dia melimpahkan sayangnya...

Hidupnya berjuang... hidupnya berkorban... hidupnya dakwah... hidupnya juga tarbiyyah...

Tapi saat kehidupnya, dia manusia biasa. Tak ramai yang notice kewujudannya... tak ramai yang tahu perjuangannya... dia manusia biasa...

Saat dia pergi... seolah-olah segalanya terbongkar... ibarat satu rahsia yang rancak tersebar... siapa dia?? siapa dia???

Aku malu....kerana nama ku sama dengan dia...

Tapi dia dah mendahului aku...Sedang aku tak tahu kesudahan kisah ku...

Aku menjadi semakin malu.... kerana sahabat2 ku... hampir kebanyakan pernah berhubungan dengan dia... Antara dua 'Iman' ini... aku rasa sangat hina.... kerdil dan tak berdaya...

Aku cuba untuk mengambil kisahnya bersahaja....

Setiap kali melintasi titipan perkongsian para sahabat... ada satu perasaan yang membuku di dada... antara aku dan dia...  ibarat dua benua... tahniah akhi... enta mencuri perhatian ana akhirnya!

T.T air mata tertumpah...

Ya Allah... kuatkan aku atas ujian yang mendatang supaya aku mampu sehebat dia...











No comments:

Post a Comment